analiza

Przez okres zimy od czasu do czasu wpadałem na plac budowy aż tu pewnego dnia jak przyjechałem na budowę stwierdziłem brak betoniarki:/ kto by pomyślał w koło sąsiedzi a tu proszę...oczywiście zgłosiłem to na policje no ale cóż jak kamień w wodę, mam nauczkę żeby nie zostawiać niczego wartościowego na budowie. Miałem w planie zakup blaszaka ale w obecnej sytuacji do wożenia gratów jestem zmuszony zakupić przyczepę albo troszkę coś większego np VW LT. no i stało się , ławy zalane ( od razu mogę polecić dla budujących w Wiązownie i okolicach betoniarniesuper chłopaki i cena dobra jestem zadowolony w 100%  ) , oczywiście po tym etapie nastąpiło okrężne w gronie rodzinnym (wywnioskowałem że ławy to mały pikuś, ciekawe "kiedy będziemy pić za strop", oczywiście z powątpiewaniem, nie dałem się sprowokować dla mnie to dodatkowa motywacja :] ) później jeszcze dokopałem dwie stopy pod słupy i podstawę pod komin wentylacyjny. .teraz musiałem ułożyć belki w środku, ze względu na długie ściany sam bym tego nie ogarnął. Poprosiłem kumpli z pracy , oczywiście za browarka z milą chęcią wpadli na plac budowy i było po problemie, zostało wyśrodkowanie zbrojenia i połączenie narożników zakładami po 70 cm . Belki układałem na bloczkach betonowych.  po której bez problemu mogły wjechać gruchy i pompa.
Przyszło pozwolenie i ruszyłem do boju, sam walczyłem z wykopaniem ław 15 dni
(3 godzinki po pracy i dwie całe niedziele - oczywiście prace zaczynałem po porannej mszy św. pracę w niedzielę mam nadzieję że Bug mi wybaczy, w końcu to dla rodzinkina projekt tego domu złożono mi oferty między 35 a 50 tys za stan surowy z więźbą. Ta suma może nie jest fortuną i ktoś kto patrzy z boku wolałby zapłacić tą kasę i mieć problem z głowy analizując inne czynniki i niedogodności budowania samemu ale jest też Bardzo dużo zalet wykonania projektu w pojedynkę ( dokładność, tzw ułożenie budynku , OGROMNA SATYSFAKCJA, zdobyta wiedza, powód do "paru zimnych", doskonała kondycja systematycznie filtrowanych nerek ;] ). Pozostały koszt budowy pozostaje bez zmian jak z budynkiem stawianym przez ekipę warszawa wentylacje , nikt Ci nie da dodatkowego upustu na materiale za to że sam sobie cegiełki układasz  W kosztorysie szacuje się wartość na 380 tys netto, prognozuję zaoszczędzić 45% a wiadomo jak to już jest z tymi prognozami, są Bardzo zmienne i chaotyczne szczególnie te długoterminowe....
Podsumowując , ciężko sprecyzować te wszystkie pozycje, ja jak na razie ograniczam się do SSO.
Mój wybór padnie chyba na VW, będzie woził graty w zimę odśnieżał (po odpowiedniej modyfikacji) od czasu do czasu podrzuci jakieś materiały budowlane a i cena zakupu takiego auta nie jest duża

Komentarze

Popularne posty