bufor

Ale chyba nie o takim buforze wszyscy myślą. Dla nie których buforem jest płyta - u mnie wraz z wylewką 30 cm betonu. I toto w tanim prądzie ma się nagrzać do zakładanej temp. (n.p 24 stopnie) w taniej taryfie a potem pomału oddawać w drogiej. To było odniesienie się do Twojego przykładu przewymiarowanej pc on/off z którą miał być problem, tylko nie wymyślone, przeglądy okresowe klimatyzacji biurowej  lecz że z życia wzięte. Problemu niestety nie było, pc nie taktowała, nie przegrzewała, pracowała tylko w taniej taryfie (w sumie przez cały ostatni sezon) i wciąż nie zauważyłem lepszości inwertera bo bezwładność zrobiła swoje. Mimo, że moja instalacja nie jest idealna, bo dół to podłogówka, a góra to grzejniki ale to w sumie jest nieistotne w naszych rozważaniach. Nie mam problemu z klimą i świetnie rozumiem jak działa, natomiast Ty nie uwierzyłeś, że na prawdę potrzebuję regulacji nie temperatury lecz mocy. Podłoga z panelami lub ładnymi płytkami kiedy się Tobie zwróci? Moim zdaniem goły beton na posadzce jest tańszy, ale mniej wygodny.To może przekona Cię, że zakładając PC na rzecz jakiegoś węglowca nie będziesz TRUĆ siebie, swoich domowników i sąsiadów toksycznymi związkami azotu, siarki i rakotwórczymi benzopirenami powstającymi w wyniku gównianego spalania węgla (a takie jest niewątpliwie spalanie  http://klimatyzacjapolska.pl/serwis-klimatyzacji/  węgla w domowych kotłach). Niewątpliwie Ty i Twoja rodzina będą pierwszymi, którzy będą ten syf wdychać. Pomyśl wtedy ile kosztuje leczenie i za ile da się wykupić od śmierci.Dostałem ofertę na PC on/off o mocy 7,4kW (ma wystarczyć do domu 115m2)
i w opcjach dodatkowych jest:
soft-start sprężarki – 600zł/netto

sama pompa 14700 zł netto (ecopower)
pozostaly koszt to montaż, zbiornik cwu, wykonanie kolektorow pionowych.

te 14700 zł netto (jako ryzyko gdyby po okresie gwarancji byla potrzeba wymiany calej pompy) + potencjalna prostsza naprawa wyglada kuszaco,
a firmy ktore zaoferowaly mi inwerter chca wiecej (sporo ok 15k PLN wiecej byc moze za lepsze pompy i z lepszym cop(choc nie wiem ile bym zaoszczedzil na kosztach energii w praktyce), ale NIE oferuja gwarancji na dluzszy okres niz ecopower a nawet na krotszy.... ).

a jak sadzicie jaka pompa lepsza do pozniejszego (pradopodobnie) dodania zasilania dodatkowo z ogniw fotowoltaicznych?

dodatkowo przemawia do mnie fakt ze on/off mozna wlaczyc nawet jak padnie elektronika (ktorej duzo nie ma) a w inwenterze moze byc z tym problem.
Nie planuje innego ogrzewania (poza kominkiem ale bez plaszcza wodnego itp) wiec nie chcialbym zima zostac z pc z uszkodzona elektronika (i zastanawianiem sie jak znalezc zamiennik).
Mam PCi, bo nie chciałem gazu i corocznych płatnych przeglądów.   W dodatku regulacji nie przez ludzika, który będzie sobie klikał w pilota, tylko zautomatyzowanej.  Jak to nie ? U mnie dopiero montują kotłownię więc mam nadzieję, że nie będzie "wywalać" błędu. Najdłuższa pętla ma 79 metrów, reszta między 50 a 75 plus dwie krótsze. Oporów przepływów nie powinno być gdyż jak pisałem dobiegi zrobione są z PEX 32/3 do jednego i drugiego rozdzielacza podlogówki od miejsca gdzie będzie stała PC.  Tytuł wątku brzmi: "pompa inwertorowa vs. klasyk - do odwiertów", więc ktoś się zastanawia co kupić. On/off czy inwerter. Myślisz, że przy wyborze koszty są nieistotne ? Wydaje mi się, że warto poruszyć wszystkie wady i zalety obu rozwiązań włącznie z tym, jak będzie pracować w taryfach. Warto też napisać kiedy inwerter wykazuje dużą przewagę nad on/offem, co zrobiłem we wcześniejszym poście.Nie po to żeby przekraczać parametry pracy klimy, tylko żeby sterować zużyciem prądu pochodzącego akurat z instalacji fotowoltaicznej, która jak wiesz nie jest całkiem stabilnym źródłem energii. Trochę się różni od taniej taryfy, gdzie z góry można zaplanować konkretne godziny, ale są też analogie - w pewnym czasie potrzebujemy odpowiedniej mocy, nawet jeśli zagrzejemy trochę na zapas. Mam nadzieję że porównujesz produkty tej samej klasy z tej samej półki, a nie chińskiego no-name z firmówką. W sumie gdybym miał kupić inwerter tej samej klasy co on/offa za tą samą cenę lub taniej, to prawdopodobnie bym się skusił.

Komentarze

Popularne posty